Eerste avond in Madrid en eerste Spaanse les - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Eerste avond in Madrid en eerste Spaanse les - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Eerste avond in Madrid en eerste Spaanse les

Door: Aisha

Blijf op de hoogte en volg Aisha

21 Februari 2010 | Spanje, Madrid

Hola amigos,

¿Cómo estas?
Hier gaat het goed. Ik heb twee Nederlandse appartementgenoten van dezelfde opleiding en heb een Frans-Belgische kamergenoot. Er zijn nog twee andere appartement genoten, maar anders dan hun jassen heb ik hun nog niet gezien.
Vanaf het vliegtuig met de metro richting de plaats om mijn sleutels op te halen ging prima, waare het niet dat die metrohalte die de spaanse 9292ov opgaf aan de hele andere kant is dan het huisnummer dat ik moest hebben... Ai!! Dus ik met m´n weekendtas (thank god op wieltjes) als een sleurhut op pad. Ik ben op gaan letten vanaf nummer 116 en ik moest naar.... 21.. En die stomme Madrilenen tellen alle winkels die tussen de ingangen naar de appartementen liggen 99 van de 100 keer niet mee in hun numering, dus je kan voorstellen hoe die wandeling was. De wandeling werd afgewisseld door droog weer met af en toe een zonnetje en regen. Ook hier ontkom ik er niet aan. Uiteindelijk heb ik m´n sleutels opgehaald en ben ik naar mijn appartement gelopen (ongeveer 10 minuten lopen). Daar heb ik even mijn spullen neergezet en heb ik de buurt verkend en heb ik een paar boodschapjes gedaan, gewoon wat fruit en drinken voor op de kamer. Nadat naar de kamer te hebben gebracht ben ik vast de route richting de school gelopen zodat ik de weg vast wist. Later die middag kwamen Milou en Lina aan en we konden het meteen goed vinden.
In de ruimte waar wij eten, en waar de computers met internet staan, kwamen wij in contact met nog een paar anderen.
Naast Milou en Lina (ook HBO rechten studenten) heb ik hier nog een jongen uit Brazilie leren kennen, Ricardo en een meisje uit Korea die een tijdje in Nederland en de VS heeft gewoond en dus ook goed engels spreekt. Zij trekt ook veel op met een meisje die uit Michican komt ongeveer een half uurtje bij opa vandaan..
Het avondeten is op zich goed te noemen, Anna zorgt goed voor ons, ze kan er alleen niets aan doen dat ik niet van vis houdt..

Na het avondeten zijn Milou, Lina en ik richting het Santiago Bernabeu stadion gegaan gezien Real Madrid thuis speelde en als je niet in het stadion kan zitten je er wel in de buurt moet zijn. Na buiten een rondje te hebben gelopen (het was rust) zijn wij toen we het startsignaal hoorden een kroeg binnen gestapt waarbij de televisie boven de ingang hangt. Heel raar je kijkt op de tv naar iets wat zich aan de overkant afspeelt en je kan (want natuurlijk scoorde real ook in die tijd) het gejuich van de fans horen. En als je net onder de tv kijkt, kijk je tegen het stadion aan. Echt gaaf. We gingen iets eerder weg dus we hebben het eind niet meegekregen, we wilden voor de ergste drukte in de metro zijn en we waren doodop van de dag.
ben met mijn twee appartementgenoten dus gister naar het stadion geweest.
Was wel een leuke ervaring.

Het ontbijt hier is klein, maar je kan pakken wat je wilt qua brood, ontbijtgranen etc..

Verder regent het hier helaas ook.. Moet helaas mededelen dat de paraplu, in het spaans paragua, het ongeveer een uur in madrid heeft overleefd.. Toen vouwde hij dubbel door de wind en brak tegelijkertijd ook nog es het knobbeltje waar je hand op rust af... Doe het nu dus zonder, want heb alleen maar van die krengen gezien van 10 euro en dat ga ik er voor die paar dagen niet aan besteden. Oplossing? Ish koopt bij de Lidl mousse om in haar haar te doen zodat het vanaf morgen ook tegen regen kan en ik niet meteen de muts op hoef te zetten.

Spaanse les is heftig. Wij als beginners hebben ook een test moeten afleggen waarna je ingedeeld werd in groepen. Kennelijk heeft mijn onderbewust zijn kennis van dan wel het gevoel van de spaanse taal, maar mijn bewust zijn heeft er af en toe moeite mee. Maar als ik een klas lager ga dan zou ik vandaag eigenlijk alleen geleerd hebben om het alfabet op te zeggen terwijl ik nu me kan voorstellen, vragen waar iemand vandaan komt, wat hij/zij doet etc. Wij hebben door middel van galgje een aantal machines uit de keuken te noemen. Milou vond dit niveau ook vrij pittig, maar samen gaan wij wel de uitdaging aan. En mocht het te zwaar zijn, dan is het een kwestie van nog 4 dagen bikkelen...
Maar goed, ik ga afsluiten en lekker richting het avondeten.
Liefs,
Aisha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 17647

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: