Spaanse mannen, rare zwervers en gratis sangria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Spaanse mannen, rare zwervers en gratis sangria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Spaanse mannen, rare zwervers en gratis sangria

Door: Aisha

Blijf op de hoogte en volg Aisha

25 Februari 2010 | Spanje, Madrid

¡Hola!

Gezien er veel vrijgezelle mensen van ons in Madrid zijn, wordt er natuurlijk ook uitgebreid besproken wat wij van de bevolking vinden. Bij de mannen verschilt het van mening.. De een vindt niets interessants en de ander ziet de een na de ander. Wat de dames betreft komt het er vooral op neer dat wij de Spaanse bevolking in Madrid wat dat betreft flink vinden tegenvallen (ja wij baseren dat voor nu alleen op het uiterlijk). Ik heb met Crystel inmiddels bepaald dat het dan maar Portugese mannen (a la Cristiano Ronaldo) er dan toch veel beter uitzien.

Gelukkig was het alleen op maandag dat ik om 8.30 moest beginnen en dinsdag begon dus goed met dat ik een uur langer in mijn bed kon blijven liggen.

In tegenstelling tot mijn mening van maandag met hoe moeilijk ik de lesesn vond, viel de les van dinsdag wel weer mee. Ik denk dat het eigenlijk de eerste schok was.. Ik krijg Spaanse les in het Spaans.. en als we het allemaal echt niet snappen dan komt er nog een woordje Engels om het duidelijk te maken... Maar ook met de andere mensen het in huis kunnen we goed oefenen.. (huis =flatgebouw). Katherine en Soho (weet niet of ik het helemaal juist heb, qua naam) spreken uitstekend engels (woonden allebei in de VS) en Ricardo uit Brazilie spreekt gelukkig ook goed Engels dus met hen is goed te communiceren.

Maar ik kreeg wel een onaangename verrassing toen ik na de les weer thuis kwam.. Mijn belachelijk dure Starbucks (jaja ben ook bekeerd ) sandwich (klein k*tstukkie voor 4,30) is zomaar verdwenen uit de koelkast! Terwijl hij er vanochtend nog lag! Was nog zo bijdehand om m´n naam erop te zetten.. Nu hoop ik maar dat diegene er goed ziek van wordt .

Maar dit heb ik uiteindelijk woensdag maar wel op school gemeld gezien ik geen zin had om daar dinsdag voor terug te gaan. Dat ik om ben voor wat betreft Starbucks betekent nog steeds niet dat ik koffiedrink, maar hun Refresh thee (groen en pepermunt) werkt ook wel verkwikkend tijdens de pauze en geeft ook ff een wandeling in de pauze (beter dan in een muf gebouw rondhangen).

Het huiswerk valt ook mee, meestal maar iets van 2 stencils invuloefeningen enzo. Mag er niet al te hard over klagen.

Nadat ik dus weer eerst brood kon gaan halen voor de lunch ben ik in m´n eentje weer op stap gegaan. En voor de verandering (not) was dit weer in de regen. Ik ben lekker met de metro naar het Koninklijk Paleis gegaan en heb vanaf daar de toeristenrondje gelopen. Maar op een gegeven moment was ik het beu.. M´n benen doen al dagen pijn maarja.. blijven bikkelen. Maar de druppel was ook echt wel toen m´n schoenen enzo begonnen door te lekken.

Ik heb m´n jas, sjaal, pet en schoenen uitgehangen en neergezet onder de verwarming zodat ze konden drogen. En toen heb ik toch maar besloten om bijtijds m´n bedje in te gaan. Helaas heeft dat niet echt veel zin gehad, want ik slaap gewoon beroerd op matrassen waar je de veren in kunt voelen.

Woensdag zoals gewoonlijk eerst naar school gegaan. Toen ben ik met Dore, Crystel, Reinier en een vriendin van Dore die woonachtig is in Madrid de stad ingegaan. We opten dat we het paleis in konden, maar helaas was er hoog bezoek en konden we het paleis dus niet in.
Maar we hebben gelukkig die dag droog weer gehad, dus we hebben een leuk rondje (meer ronde) kunnen lopen. ´s Avonds ben ik met een stel van de school naar een feest geweest waarvoor werd geflyerd op school. Tja… Als ze een uur lang gratis cerveza en sangría aankondigen ga ik natuurlijk wel voor de sangría en tja.. blijf toch een hollander;-)

Tijdens het avondeten hoorde ik dat ook een deel van mijn huisgenoten gingen en ik zei dat ik ze wel ffies zou komen opzoeken binnen.

Maar goed, het is geen Aisha verhaal zonder rare dingen..

We hadden bij metrohalte Sol (is ook een plein) afgesproken. Ik was net een metro eerder dan de rest dus ik stond al boven te wachten. Ik stond van een korte afstandje te kijken naar een groepje van ..zwervers althans.. hangdertigers/hangveertigers. Ze waren ook op straat aan het drinken en stonden hinderlijk voor de ingang van het metrostation. Vond het al zo raar dat de politie hier daar niets aan doet, maar toen kwam er een auto met 2 agenten aanrijden. Hoewel mijn Spaans nog echt niet goed is, kan je van het kijken naar zoiets afleiden dat die mannen op hun sodemieter kregen. Toen kwamen Dore en Crystel aan en we liepen een klein stukje verder in afwachting van de rest van de groep. Toen kwam een van de mannen op ons af en begon in het spaans tegen ons te praten. Wij zeggen alleen dat we geen Spaans spreken, waarop hij vroeg waar wij vandaan kwamen. Wij deden twee stappen weg van hem en zeiden dat we uit Nederland kwamen. Op dat moment kwam een van die agenten (die een van , zoniet de knapste spaanse man was die wij tot nu toe in Madrid hebben gezien) naar ons toe en het kwam er op neer dat die man ons met rust moest laten. Wat zegt die man dan: ja dat zijn mijn vriendinnen uit Nederland.. Dus wij beginnen hem eigelijk een beetje uit te lachen van ´WTF zeg jij nou weer ´ en op dat moment kwam gelukkig ook de rest van de groep (voornamelijk jongens) aangelopen. Crystel zegt tegen Niels dat ie maar ff moet doen alsof hij haar vriend is zodat die man op zou donderen en zegt hard op wat hij moet zeggen. De man is ondertussen klaar met het gesprek met de politie aangezien de agenten opgeroepen werden.. Wat bleek.. die man spreekt en verstaat het Nederlands nog.. Dus alles wat wij ondertussen zeiden kon hij dus ook volgen!!! Damn hoe krijg je het voor elkaar.

Maar goed, wij naar Toredo gegaan en bleek vervolgens dat die tent een half uur later opende dan wat er op het kaartje stond.. Dus wij met een groot deel de naast gelegen bar in en daar ff voetbal zitten kijken (herhaling CSKA-Sevilla). Eenmaal binnen in de tent was het natuurlijk op naar de sangria! Het was daar heel gezellig en we zijn daar goed opgevallen. Ik sprak een meisje uit Puerto Rico en het viel haar ook op dat we met zoveel waren (tja.. mannetje of 20 tot 30 wil wel opvallen;-))
Ik kwam mijn huisgenoten nog tegen en heb ook ff met hen gepraat en af en toe Ricardo ff geplaagd.
Na 00.30, toen de gratis sangria voorbij was zijn wij nog even naar een andere club geweest maar dat was niets.. Ben rond half 2 vertrokken zodat ik nog met de laatste metro thuis kon komen. Om twee uur lag ik in bed. .slapen is wat anders.. en vandaag wel gewoon gebikkeld op school. ´S middags zijn we met een groep van 10 mensen gaan lunchen in de stad (hebben we weer allerlei mini rio´s moeten oversteken om daar zeiknat aante komen) en vanavond gaan we weer met een groep de stad onveilig maken We zien wel waar we eindigen. Zal ook ff m´n huisgenoten uithoren waar zij naar toe gaan.
Morgen laatste dagje school en staat nu echt de tour in het Bernabeu gepland. Moet wel want zaterdag kan het niet.

Liefs



  • 26 Februari 2010 - 09:39

    Dees:

    Heej meis,

    Wat een belevenissen weer.. Enge mannen daar in Madrid... Was de sangria wel lekker?;)

    Dikke kus

  • 26 Februari 2010 - 10:43

    Judith:

    Hoi Aisha,

    Leuk te lezen dat je van alles mee maakt. En daarbij dat je het vooral naar je zin hebt. Een ding is zeker je kan zaterdag goed slapen in het vliegtuig :-) Nog een fijne dag en goede reis terug naar Nederland,..... Op naar het volgend Avontuur.

    Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 17638

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: