Wat een week! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: Aisha

Blijf op de hoogte en volg Aisha

31 Januari 2010 | Nederland, Vinkeveen

Hoi allemaal,

Dit eerste verslag vindt nog gewoon in Nederland plaats, namelijk hoe kom ik toch bij Suriname uit?
Zoals veel van jullie weten was het ook tijd voor mij om te gaan afstuderen. En dat verliep stroef zeg! Voor mijn minor tot nu toe heb ik echt prachtige cijfers behaald (1x 7 rest zijn 8en en 9s), maar alsnog verliep het erg moeizaam om een afstudeerplaats te vinden. Als je in september/oktober begon, kreeg je van bedrijven te horen dat je veeeeeels te vroeg was en dat je het tegen december nog eens moest proberen. Nou lekker dan.

Ik had ondertussen al zo’n 15 sollicitatiebrieven verstuurd, maar pas in mijn eerste tentamenweek (januari) had ik eindelijk mijn eerste gesprek. Dit was bij de gemeente De Ronde Venen. De volgende dag had ik een gesprek bij een van de advocatenkantoren in Mijdrecht. Bij de gemeente werd ik het uiteindelijk niet omdat, hou je vast, ik te formeel was! De meeste van jullie weten dat als het moet ik best formeel kan zijn, maar als het enigszins niet hoeft…

Maar leuk, die feedback had ik dus in mijn zak toen ik naar het advocatenkantoor reed. Daar heb ik met Lisette en Rob een heel leuk gesprek gevoerd en ik had goede hoop. Maar toch was ik er niet gerust op en heb ik mij op het laatste moment toch ook ingeschreven voor de sollicitatie voor vacatures die onverwacht via de opleiding, in Suriname, vrijkwamen. Want ik kan toch niet riskeren dat ik straks, met zo’n mooie cijferlijst, zonder afstudeerplaats kwam te zitten?!

Op vrijdag had ik na mijn tentamen van verzwaard aansprakelijkheidsrecht aansluitend mijn sollicitatiegesprek voor Suriname. Aan dit gesprek had ik, net als bij de advocaten in Mijdrecht een goed gevoel over gehouden en langzaamaan begon de rust in mijn hoofd een beetje terug te keren.

Tot die zaterdagochtend…

Zaterdagochtend checkte ik voor de zekerheid mijn schoolemail en daar stond een mail van een van de docentes waar ik het sollicitatiegesprek mee had gevoerd. Ze wilden me graag voor een stage bij het advocatenkantoor Lim A Po, op dit moment het oudste, grootse en meest prestigieuze advocatenkantoor van Suriname.

Wow! Dat was toch wel beetje schrikken. Ik geef toe, ik heb overwogen om het aanbod af te slaan en af te wachten wat uit het gesprek in Mijdrecht kwam.. Maar dit is natuurlijk ook de kans van m'n leven.. En na de eerste shock vind ik het nu super leuk!

Uiteindelijk heb ik de financiering rond kunnen krijgen en heb ik contact opgenomen met de advocaten in Mijdrecht. Ik was namelijk toch wel nieuwsgierig naar de uitkomst en wilde wel netjes uitleggen wat er gebeurd was. Wat bleek, ik was bij hen ook van harte welkom geweest. Nadat ik het hele verhaal had uitgelegd, begrepen ze mijn keuze gelukkig wel. Ergens vind ik het heel jammer dat ik nu niet afstudeer bij hen, het had mij daar ook echt super geleken, maar zo'n kans als ik nu heb, krijg ik nooit meer.

Heel raar, eerst heb je helemaal niets en dan heb je opeens twee afstudeerplekken!

Maar het hield niet op, woensdag 27 januari stond er een mailtje van Ayten, mijn praktijkbegeleidster van mijn stage bij de Rechtbank. Ze zocht contact met mij via mail omdat ze mijn nummer niet meer had en ze wilde mij iets vragen. Wat bleek, ik kan daar aan een project komen werken in februari! Das echt supergezellig! Heel af en toe kwam ik nog wel eens langs, maar Ayten liep ik dan toch vaak net mis. Dus dan ben ik ook daar nog eens mee onder de pannen en spaar ik voor een zakcentje in Suriname!

Over een bizarre week gesproken;-)

Ik heb nog geen definitieve data, maar ik verwacht 28 februari weg te gaan en begin mei terug te komen.

Owja en mijn foto’s zal ik vooral op deze sites plaatsen
http://aishaaustin.groups.live.com/ (je moet je hiervoor wel aanmelden)
en
http://xx-star-xx.hyves.nl bij foto’s in de map Suriname. Die kan iedereen zien.

Liefs,
Aisha

  • 31 Januari 2010 - 19:00

    Judith:

    Hoi Aisha,
    Echt top dat je het gaat doen. Veel plezier in Suriname. Ik zal aan je denken als ik naar de andere kant van de wereld ga. Dit weekend mijn definitieve boeking ontvangen. Dus Indonesie gaat door!!!! Liefs Judith

  • 31 Januari 2010 - 20:22

    Maroeska:

    helemaal gaaf zeg voor je ik vind het leuk om je verslagen te lezen en zal bijna tegelijk met je op schiphol zijn ga naar egypte van 20 t/m 27 april
    en 1 week texel met mijn vader veel succes daar en tot mails

  • 31 Januari 2010 - 21:53

    Judith:

    Hoi Aisha,

    Dat is even schrikken, maar super goed voor je.
    Eerst nog even spaans leren in Madrid en dan naar de andere kant van de plas!!! Mama heeft gelijk dan maar een vakantie adres zou ik zeggen. Succes met werken bij de rechtbank als eerste en hoop je voor die tijd nog even te zien.
    Liefs Judith, Peter, Jeroen en Ukkie.

    (Kan je wel wat aparts meenemen voor ukkie als je terug komt!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vinkeveen

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 17640

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: