Afscheid nemen deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Afscheid nemen deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen deel 1

Door: Aisha Austin

Blijf op de hoogte en volg Aisha

17 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Afscheid nemen deel 1: Party Style!
Helaas was met het aflopen van het weekend ook bijna een einde gekomen aan het verblijf van 9 stagiaires hier in Paramaribo. Op woensdag 14 april zouden zij naar Nederland vertrekken.

Maar zoals het onze groep betaamd, wordt er op gepaste wijze afscheid genomen… Met een discobus.

Dit zouden we dinsdagavond doen, en alle studenten van de groep hebben eraan meebetaald. Ook waren de mensen van Flexible, die zo goed voor ons zorgen hiervoor van harte uitgenodigd. Helaas kon mevrouw Deekman niet mee, maar Laura en haar man Harold, Marco, Jerryl, Dennis en Karishma waren evenals Jessica (m’n kamergenote die er net bij is) en de 2 Belgische meiden Sofie en Dorien wel bij.

En dit werd een feestje in stijl, met veel plezier, grappen, camera’s, drank en gezellige mensen. Rond half 8, kwart voor 8 stapten we in en we zijn met bus voorzien van keiharde muziek al meezingend door de stad gereden. En natuurlijk: ook over de grote brug!

Later hadden wij ons laten afzetten bij Eight Ball, naast Zsa zsa zsu, om daar het feestje met in karaokebar voort te zetten. Uiteindelijk waren we rond half 2 thuis en nam ik voor de zekerheid alvast afscheid van de mensen die gingen slapen, omdat ik de volgende dag stage moest lopen. Ik heb nog een tijdje met een deel van de groep gepraat en helaas kreeg Dunja nog een hyperventilatie aanval dus tegen de tijd dat ik afscheid nam en m’n bed inging was het 3 uur.. En wetende.. over 3,5 uur gaat m’n wekker weer dat ik eruit moest.

De volgende dag stond Jessica om half 7 aan me deur om te vragen of ze mijn telefoon mocht lenen om zich ziek te melden bij haar stage. Prima, ik ben douchen. Want ik ging wel doorbikkelen.

Eenmaal op me stage startte msn zichzelf op en voor ik goed en wel zat had ik Pieter al op msn met de vraag of ik op m’n stage was. Ja natuurlijk! Hij bikkelde ook door, want hij zat ook op z’n stage. Grappig genoeg voelden wij ons toen nog goed en hadden we nergens last van. Rond 9 uur kwam t bericht: k heb ’t zwaar gek! Kortom… De laatste rush van alcohol begon uit te werken en we waren spontaan toch een partij brak. Gelukkig had ik er minder last van.. Ik ging niet steeds van warm naar koud en weer warm en zo door. Ik kon uiteindelijk nog rustig door werken, met dank aan 220 volt Energy drink:P

Uiteindelijk besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en had ik aan meneer Lim A Po of ik misschien een uurtje ofzo vrij mocht om afscheid te nemen van de groep. Zij verwachtten namelijk niet meer dat ze mij zouden zien dus het was op zich wel een grappig idee. Gelukkig had hij er geen bezwaar tegen en ik ben met de taxi naar het stagehuis gegaan. Na wat verbaasde reactie à la ‘wat doe jij hier’ en ‘hé ik dacht dat ik je niet meer zou zien’ kon ik nog gezellig even wat tijd doorbrengen met de anderen. Maar uitstellen kun je het maar tot zo ver, en er moest echt afscheid genomen worden. Het ging allemaal goed, tot mevrouw Deekman een speech ging houden. Toen begon het jankfestijn dat uiteindelijk zou voortduren tot de meiden +Marc in de taxi zaten en wegreden. De enige die niet meededen waren de jongens (JP en Sander), mevrouw Deekman (al zat ze er heel dicht bij) en ik.

Maar daarna alsnog weer teruggegaan naar m’n stage en heb ik de rest van de dag nog gewoon kunnen werken.

Die avond was het wel raar om thuis te komen. Normaal was er altijd iemand thuis van die groep en nu was er niemand. Maar toen voelde het nog een beetje alsof ze op trip waren ofzo.

Donderdag kregen we het goede bericht dat iedereen goed was aangekomen, en uiteindelijk dus goed op tijd voor die aswolk. Wij hadden ’s avonds met z’n viertjes gegeten, Sander en Lisette waren uit eten. JP had gevraagd of we zin hadden om naar Havana te gaan. Ik zei op zich prima, maar niet te laat heen en terug want we hebben nog wel gewoon stage. Om half 11 waren we nog niet weg, maar m’n zin om te gaan onderhand wel. Nadat Pieter via msn had gezegd dat hij niet ging (al geloofde ik ’t van the party animal niet echt) en ik de afwas nog zag staan, meldde ik me wel definitief af. Toen ze weggingen bleek dat Zeegers echt niet meeging.. Die lag zelfs al te maffen:-P

Vrijdag hadden Jessica, Pieter en ik met Tommy afgesproken bij ’t Vat om wat te gaan eten. We zouden het niet laat maken, maar we zijn daarna nog wel bij een tent 1 cocktail gaan drinken. Vervolgens waren we netjes tussen half 11 en 11 uur thuis. Wel zo fijn voor Pieter, gezien hij de enige is die op zaterdag stage moet lopen.

Zaterdag was voor mij de eerste dag dat ik lekker uit kon slapen. Ik ben vandaag dan ook even langs de fietsverhuurbedrijf gelopen met mijn fiets om mijn band te laten maken. Mijn binnenband was namelijk zover heen dat plakken geen zin meer had. Dus die kan ik morgen ophalen. Maar bij mooi weer hadden Pieter en ik voor de groep ff besloten dat we naar Berg en Dal zouden gaan en bij slecht weer (lees: de regen komt er met bakken uit zoals vorige week zondag dat de straten blank stonden) maken we er een luier/filmdagje van. Met mooi weer ben ik dus weg en bij slecht weer heb ik echt geen zin om m’n fiets op te halen. Dus dan haal ik hem na stage wel op. Het verhuurbedrijf ligt op 10 minuten lopen van me stage af, dus dat is wel te doen.

Vanavond gaan we wel uit, maar wat het wordt en waar weten we nog niet. Kortom:

Stay tuned for the next episode;-)

Liefs!

  • 18 April 2010 - 12:00

    Marije:

    Oja feesten zingen en drank

    Is wel volte houden zeker?
    Ha ha Lief dat je belde voor G j Hij vond het erg leuk. Ja en nu moet ik met een aower leven zucht.
    Geniet er nog even van daar gaat nu snel voorbij liefs Marije Gert jan

  • 19 April 2010 - 06:28

    Mamma:

    Ja, dat afscheid nemen blijft lastig. En ook jouw tijd van afscheid nemen komt alweer dichtbij. Onvoorstelbaar dat je over 3 weken alweer terugkomt. Geniet er nog even van en veel succes met de laatste loodjes op je stage.
    Liefs Mamma

  • 25 April 2010 - 18:51

    Sonja:

    vanmorgen jouw vorig verslag gelezen bij Oma, dat vindt zij erg leuk omdat wij er dan direct over kunnen praten, ik denk dat jouw carrière ook wel eens "deskundige van Surinaamse rondreizen" kan worden, echt geweldig dat jij zoveel van het land kan zien en dat het iedere keer weer goed afloopt, met alles wat vliegt, kruipt en zoemt, jammer dat jouw enkel de vorige x niet erg meewerkte, als jij terug bent in NL dan zul jij wel een week slapen, jij maakt in deze weken mee waar een ander zijn hele leven over doet. Aisha geniet van jouw laatste weken, veel plezier, veel succes en sterkte met de "beestjes" liefs sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 17633

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: