Studentenleven meets primitief leven (week 3) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Studentenleven meets primitief leven (week 3) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Studentenleven meets primitief leven (week 3)

Door: Aisha

Blijf op de hoogte en volg Aisha

30 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo


Ja de dagen lijken alleen maar sneller te gaan hier. Ben inmiddels al bijna een maand hier, echt niet te geloven!

Voor wat betreft stage was het een rustige maar wel een productieve week. Dus ff als reactie op het commentaar van m’n grote broer: Ja ik kan meerdere dingen tegelijk;-) Dus rustig maar ik ben hier goed bezig. Nu nog wachten op de eerste feedback.. Deze week ga ik het tweede deel inleveren en ontvang ik hopelijk de feedback zodat ik daar ook weer mee verder kan.

Maar zoals ik al zei, het was op zich een rustig weekje. De avonturen begonnen eigenlijk pas in het weekend. Vrijdag zijn we met z’n allen bij Tommy en Eefke gaan barbecuen. En wat bleek, Eefke heeft haar moedergevoelens laten spreken in de vorm van een klein lief zwerfkatje dat ze gered heeft. En tja… toen was ik ook verkocht. Het is echt nog een klein meiske van zo’n 5 weken oud. (dierenarts zei 3 maar dat lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk) Ze was aan het schuilen van de regen net als Eef. Bleek dat ze een klein schaafwondje op haar hoofd had, ondervoed en onderkoeld was. Ze heeft in ieder geval een geweldige mama gevonden, want Eef doet het goed, zeker gezien ze eigenlijk geen dierenliefhebster is;-)

Jullie raden het al, veel tijd bracht ik met ukkie door, al was ik ook af en toe buiten te vinden en heb ik ukkie een keer mee naar buiten genomen (terwijl ze lekker weggekropen was in m’n hempje.

Na de barbecue zijn we met z’n allen doorgegaan naar Zsa Zsa Zsu. Wel zo leuk dat we een keer met de hele groep gingen. Dit hield in: 2 taxi busjes van 7 personen om iedereen daar te krijgen:P

Daar aangekomen was het verschrikkelijk rustig in vergelijking met de zaterdag ervoor. Vrijdag blijkt hier dus een veel mindere stapavond te zijn. Maar goed, met 14 man vermaakt je je altijd en vrijdag was geen uitzondering. We begonnen in de kleine zaal en zijn later naar de grote zaal gegaan waar we de zaterdag ervoor ook waren. Nu hadden we de zaal nagenoeg voor ons zelf dus dat was gewoon een private party;-) Zoals het goede studenten betaamd hebben wij hier ook goed gebruikt van gemaakt en hebben wij ons kostelijk vermaakt. Resultaat: ik geloof weer rond half 5/5 uur thuis, ff broodje knakworst gegeten en snel naar bed, want…… de ‘volgende dag’ (lees over een kleine 4 uur) moesten wij klaar zijn om op excursie te gaan.

Ik was gelukkig op tijd wakker en heb rustig kunnen douchen en m’n spullen ingepakt. Nog even naar de chinees voor extra drinken en een gewone klamboe gehaald en Ish was klaar om te vertrekken. Op naar Matapica.

Bij de oversteek moesten we overstappen naar een boot toe.. De deuren van het busje gingen op en Cindy riep meteen: Aisha hou je hart vast! Hoezo? Ja er loopt hier een klein zwerfkatje. Awww….. Ik besloot dat ik zo’n zwerfkatje best kon aaien en het kleintje maakte er dankbaar gebruik van.. Oww.. wat was ie toch mager!! Foto’s komen uiteraard op de site;-)
Matapica staat bekend om de schildpadden die daar aan land komen om hun eieren te leggen. Maar gezien wij lekker bijtijds er waren: konden wij ook lekker op het strand liggen, in zee zwemmen, in de hangmat chillen en spelletjes spelen. Kortom: heel vervelend;-)

En er is nog een wonder geschied: Ish heeft samen met Linda voor het eerst in een tent geslapen!!! Ja ja en zoals het Independent Women betaamd hebben we de tent (met hier en daar wat hulp) ook nog zelf opgezet. Voordat we weggingen hebben we de laatste spullen in de tent gezet en de foambedjes klaargelegd zodat we na de schildpadden lekker de tent in konden duiken.

Om half 10 gingen wij op zoek naar de schildpadden. Gewapend met camera, meerdere lagen kleding, heel veel deet en insectenwerendmiddel op en sommigen met zaklampjes gingen wij op pad. Het was wel een heerlijk temperatuurtje om te lopen dus echt vervelend was het niet.

En opeens zagen we boven de duinen zand ‘vliegen’. Yes we hebben er een. Nadat we een stuk uit de wind moesten staan zodat ze ons niet kon ruiken en rustig verder kon gaan, keek ik om en daar zeg ik nog een schildpad net uit de zee komen.. Dus ik een aantal mensen aan stoten.. Toen moesten we snel nog een stuk verder want anders zou die schildpad weer de zee ingaan.. Helaas waren er een paar nog bezig met foto’s maken en waren ze net te laat want de schilpad verdween weer in zee.

Wij besloten om maar verder te gaan lopen op zoek naar nog meer schildpadden, nou die vonden wij ook zeker. We hebben een aantal keer echt op het strand gezeten om te wachten tot de gids aangaf dat we dichterbij mochten gaan kijken. Op een gegeven moment zaten we ‘vast’; verderop het strand zat een schildpad te graven, links kwam er een schildpad uit de zee en rechts ook.. tja.. dan maar blijven staan.. Beide schildpadden gingen weer het water in, om een stuk verder op er weer uit te komen. Uiteindelijk haalde de gids ons en wij mochten met z’n allen aan de achterzijde van de schildpad (zodat ze ons niet zag) aan de kuil staan. Daar stonden wij te kijken terwijl de eitjes de kuil in vielen. Echt bijzonder was dat! En dat zijn die beesten groot! Dunja zei zelf al dat ze bijna net zo groot waren als zij;-):p
Na dit spektakel bewonderd te hebben zijn we weer teruggelopen richting het kamp. Daar kwamen we rond half 2 aan en zijn we met z’n allen nog wat gaan drinken. Linda en ik besloten ons echt klaar te maken voor bed toen er een zekere persoon, ik zal z’n naam maar ff niet noemen, besloot gezellig te gaan doen en ff te buurten. Op zich hartstikke gezellig! Dat hij besloot dat het wel leuk was om op me te gaan leunen terwijl op m’n hurken zat, was nog tot daar aan toe.. maar meneer vond het wel grappig om aan de andere kant van de tent te klieren terwijl wij binnen bezig waren met de spullen.. Dat + wind = half ingestorte tent… He Fijn.. zo’n eerste tentervaring..Maar ja.. een van die stokken die de koepel overeind hield was geknapt.. Kwalitatief uitermate teleurstellend (ik houd even rekening dat ook de jongere generatie meeleest).. En meneer vond het wel grappig om toe te kijken in plaats van helpen.. Fijn zo’n man.. Dat gaan we er nog wel even uitslaan in de tussentijd:P
Maar gelukkig was daar altijd nog goeie ouwe Sander, die de DID’s (Damsels in Distress) wel ging helpen. Onze held (zoals hij iig de komende week nog wel wordt genoemd) heeft gelukkig de tent voor de nacht kunnen maken, dus Lin en ik konden weer veilig in onze tent slapen.

Rond kwart voor zes werd ik wakker en bleek Lin ff missing te zijn.. Bleek dat ze naar de WC was en dat het zo lang leek omdat ik wakker werd toen ze net weg was.. Rond kwart over 6 was ik weer wakker en gezien het licht werd, ben ik maar de tent uit gegaan om de zonsopkomst vanaf Matapica strand te bewonderen. Via het toilet liep ik het strand op en ben ik daar op een van de grote aangespoelde boomtakken gaan zitten kijken. Echt heerlijk uitzicht was dat zeg!

Sofie (een van de Belgische meiden) en haar zus waren ook even wakker en zagen mij zitten en kwamen er even bij zitten. Tegen de tijd dat we terug waren van het strand begon Dennis al langzaamaan aan het ontbijt.. Mensen die mij kennen weten dat je rond 7 uur bij mij echt nog niet met ontbijt aan hoeft te komen, dus ik paste nog ff. Lin was ook ff wakker en ik heb toen m’n hangmat uit de tent gehaald, aan een boom vastgeknoopt en ben er heerlijk in gaan liggen. Lekker liggen, uitzicht op het strand en het geluid van de zee… wat wil een mens nog meer op de vroege ochtend? Uiteindelijk viel ik ook ff in slaap..

Af en toe werd ik wakker en besloot ik… dat ik nog ff niet op ging staan. Na al half wakker te zijn en vervolgens minutenlang het geluid van de motor te hebben gehoord was ik zo chago dat ik besloot uit principe niet op te staan.. Dus ik ging met kleine oogjes naar ’t strand kijken, uitzicht bewonderen en van ’t geluid van de zee genieten… Tot dat ik opeens erger schommelde dan eerst.. 1+1 maakt nog steeds twee dus ik keek op om te zien wie er bij m’n hangmat was..

En daar stond de onze dader van de avond ervoor.. Met een grote grijs en een tandenborstel in z’n mond..En maar lachen.. ‘Morguh!’ Goed toegegeven, er zijn ergere gezichten om ’s ochtends te zien;-) Uiteindelijk besloot ik maar om toch maar op te staan, bikini aan te doen en richting het stand te gaan. Ik heb heerlijk een tijd met Dunja, Sander en Pieter in de zee geweest. Daarna in de zon liggen om op te drogen, muziek te luisteren en vooral te chillen.. Wat naar he.. zo’n studentenleven.. het is zwaar werk maar iemand moet het doen;-)

Na de hele middag op het strand te zijn geweest zijn we aan het eind van de middag richting huis gekeerd. Thuis aangekomen bleek dat er een aantal wat ongewenste huisdieren hadden meegenomen vanaf Matapica.. Vooral kamer 19.. (ik noem geen namen;-) die hadden er zeker 8 meegenomen… Ik heb het over kakkerlakken.. Gelukkig bleek dat ik er geen een bij me had (mag ik ook na m’n 2e avond hier?!?!) dus ik kon gelukkig later op de avond rustig naar bed..
Ja jullie lezen het goed, later op de avond want…. We gingen ter ontspanning nog even film kijken.. Wit Licht.. Voor de Marco Borsato-fans onder jullie.. Ik geef maar geen commentaar over de film.. Gezien mijn minor en wat ik daar ook voor heb gezien, gehoord en gelezen en de andere docu’s die ik heb gezien.. maakte het eigenlijk geen indruk.. (to say it nicely…)
Uiteindelijk werd het half 12 en ben ik richting bed gegaan. Enige jammere is dat ik door de temperatuurswisselingen.. vooral met de aico’s hier en de fikse regenbuien af en toe.. een naar kuchje heb waarbij ik maar niet vind dat het hetzelfde is als op de Dominicaanse.

Inmiddels is de gewone stageweek weer begonnen en pak ik m’n rust, werk ik hard op m’n stage en ben ik alweer bezig met de volgende rits leuke plannen;-)

En natuurlijk samen met Eef op zoek naar een goed leventje voor Ukkie!!

Kortom, tot de volgende update!!!

Liefs uit heerlijk gezellig Suriname

  • 31 Maart 2010 - 06:55

    Mamma:

    Wat een ervaring, die schildpadden. Kan haast niet wachten op de foto's.
    Geniet van alle mooie natuur die dat land te bieden heeft!
    Liefs, mamma

  • 31 Maart 2010 - 07:16

    Judith:

    Het lijkt mij inderdaad een geweldige ervaring om van zo dichtbij de schilpadden te zien. Ben ook er benieuwd naar de foto's. Wat gaat de tijd toch snel alweer bijna een maand weg. Nu ben ik ook echt aan het aftellen tot dat ik naar Indonesië ga.. Maar dat betekend dat jij alweer bijna thuis bent. Veel plezier nog.

    Groetjes judith

  • 31 Maart 2010 - 13:47

    Familie Goes:

    Hoi Aisha,

    Wat een mooie ervaring, ik ben wel een klein beetje jaloers maar geniet hier ook veel van je verhalen en ben reuze benieuwd naar de foto's zal deze met juud wel bekijken.
    Voordat ik het vergeet een dikke kus van Jeroen, hij mist je wel een beetje maar hij heeft nu een vliegtuig op zijn kalender en weet zo wanneer jij weer terug komt.

    Geniet van alle mooie dingen aan de andere kant van de aardbol en veel succes met je stage opdracht.

    Groetjes Judith, Peter, Jeroen en Martijn (leuk he....)

  • 11 April 2010 - 18:47

    Sonja:

    hoi Aisha, waarschijnlijk ben jij op a party travel, geweldig dat jij op deze manier ook het land ontdekt, welkom terug in jouw flatje, zonder beestjes, veel wijsheid met jouw stage, veel plezier, een goede nachtrust !!!! als dat lukt, een fijne week, liefs sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17633

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: