Zsa Zsa Zsu deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu Zsa Zsa Zsu deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aisha Austin - WaarBenJij.nu

Zsa Zsa Zsu deel 1

Door: Aisha

Blijf op de hoogte en volg Aisha

23 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Allereerst: Bedankt voor jullie leuke reacties! Altijd leuk om te horen hoe het in minder warm en droog Nederland ;-)

Ik ben jullie weer een verslag verschuldigd dus hier komt ie:

Afgelopen week valt onder ‘rustige week’. Qua stage was er tot vrijdag niets bijzonders te melden. Afgelopen woensdag ging Jules naar huis en omdat we elkaar niet zo vaak hadden gezien zoals gehoopt (om even de stad te laten zien enzo) was hij nog wel zo lief om 3 uur voordat hij op ’t vliegveld moest zijn nog even op mijn stage langs te komen. Daar heeft hij foto’s gemaakt van mij bij m’n stagekantoor en hebben wij afscheid genomen.

De rest was eigenlijk een rustige week tot natuurlijk het weekend: De Klappperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van de week zullen we maar zeggen.

Vrijdag ging ik met het advocatenkantoor en Dayene (voormalig stagiaire bij het kantoor en een schoolgenote van mij) uit eten bij Cosa Nostras, een Italiaans restaurant. Er werd gezegd half 8 er zijn.. Alleen het was druk op de weg wegens een of andere evenement (anti-discriminatie gedoe) en dan heb je natuurlijk ook nog zoiets als surinaamse tijd.. Tja.. dat vergeet ik nog steeds wel een beetje.

Maar we hebben het er ubergezellig gehad, om 8 uur/kwart over 8 was iedereen er en uiteindelijk zijn we rond 00.15 weggegaan. Ik ben daar vandaan door een collega naar Margarita’s gebracht (combi tussen bar met dance en poolbar) waar de rest van de groep was. Daarvandaan zijn we nog ff bij de tent ernaast op ’t terras gaan zitten en uiteindelijk hebben we de wandeling naar huis gemaakt. Ik lag rond een uurtje of 3 ofzo in m’n bed, had nog even Sonja terug gemaild.

De volgende ochtend heb ik gelukkig een beetje kunnen uitslapen. Rest van de dag heb ik niet zo heel veel nuttige dingen gedaan, eerste dagje lantevanteren zullen we maar zeggen.

’s Avonds zouden wij naar Tommy en Eefke aan de andere kant van de stad gaan. Ik was al vroeg klaar dus ik zat nog ffies op msn. Toen werd er geklopt.. Ik doe de deur open en verwacht Tess te zien, stond Pieter daar.. Ow.. je bent al klaar.. dacht dat je mss in slaap was gevallen. Ik had zoiets van: Ja ik ben klaar.. jij nog niet met je petje nog op en alleen een broek aan..(goed uitzicht was leuk, maar dat terzijde). Bij Tommy aangekomen hebben we een drankspelletje, Kingsen, gespeeld. Zo’n leuk kaartspel waarbij elke cijfer/plaatje een betekenis/opdracht inhoud. En die opdrachten mocht je dus zelf verzinnen dus je kreeg opdrachten als: Als je moet drinken moet je je glas met je linkerhand pakken, met je rechter naar je mond brengen en met je linkerhand terugzetten. Of: Voordat je gaat drinken moet je met je linkerarm onder je been door en dan je rechteroorlel aanraken en dan je neus.. En dan nog het concept van drinking buddy’s.. Wat inhoud dat als diegene moet drinken.. jij ook.. Jullie begrijpen al.. was een doorslaand succes!

Daarna zijn we doorgegaan naar Zsa Zsa Zsu, een discotheek. Daar hadden we met Karishma afgesproken. Daar zijn we lekker doorgegaan met feesten, drinken en foto’s maken! Ik kwam Dayene daar ook nog tegen, heb haar en Nadine uitgenodigd om een keer te komen eten. En natuurlijk.. zijn we samen ff op de foto gegaan.

Uiteindelijk waren we rond 5 uur/ kwart over 5 thuis. JP, Cindy en Tessa waren zo’n beetje meteen gaan slapen, maar Sander, Pieter, Anouk en ik waren nog niet moe genoeg. Nadat de jongens nog even hun dronkenlui-streken hadden uitgehaald en ik even een heerlijk ligplekje had, kwamen we tot de ontdekking dat het lichter werd.. En uiteindelijk kwam de heldere reactie: Hey.. het is al licht.. hoelaat is het? Euhm.. 7 uur geweest..

Dus toen zijn wel maar gaan slapen, want de afspraak was dat we uiterlijk 12 uur wakker moesten zijn, om te overleggen hoe wij onze zondag doorgingen brengen..

Iedereen was wakker om 12 uur.. op Pieter na. Dus toen stonden Anouk, Tessa en ik op z’n voordeur te bonken.. Geen reactie.. Cindy was onze hulptroep en die besloot hem maar gewoon wakker te bellen.. Met succes!

We besloten om met de taxi naar een waterpark te gaan. Daar hebben we lekker ontspannen om bij te komen van het stappen. We hebben een tafel (en Pieter ook een stoel) in het water gezet en toen hebben we in het water Chinees Poker gespeeld. Echt een heerlijke versie van hoe het studentenleven moet zijn.

Bij terugkomst zijn we nog even twee films gaan kijken en hebben we tussendoor gegeten. Goed.. tegen de tijd dat de films afgelopen waren was het alsnog kwart voor 12. Kortom, we hebben het maximale uit het weekend gehaald!

Kortom: Zeker voor herhaling vatbaar!!

Nogmaals, superleuk dat jullie reacties achterlaten. Owja en ook nog via deze weg: Juud en Peter: van harte gefeliciteerd!!!!!!

Foto’s volgen nog, heb nog niet alles binnen.

Liefs,

Aisha

  • 24 Maart 2010 - 07:16

    Mamma:

    Maar goed dat het een rustige week was ;-)
    Van zo'n weekend moet je weken bijkomen!
    Fijn om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben. Blijf genieten!
    Liefs, Mamma

  • 24 Maart 2010 - 16:47

    Grote Broer :

    Nou het gaat daar goed zo. Volgens mij ging je met een andere doelstelling er heen????
    Je hebt lol en fun en daar gaat het ook om. Dikke kus van mij en je schoonzus

  • 25 Maart 2010 - 20:50

    Tuut + 3 Mormels:

    Pfffff, vermoeiend daar :-)
    Heb het goed! En pas goed op jezelf en de anderen!

    Liefs, van ons viertjes

  • 27 Maart 2010 - 16:53

    Sonja:

    hoi Aisha, Naomi en ik hebben zojuist jouw avonturen gelezen, inderdaad een rustig weekje, jouw site heeft eruit gelegen, maar is gelukkig week terug, wij hebben deze week gelukkig de zon wat vaker gezien, heerlijk warm al, binnenkort schrijf ik weer een e-mail, liefs van ons beiden, en kusjes XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Aisha

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 17639

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 11 Mei 2010

Afstuderen in Suriname

21 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Madrid

Landen bezocht: